5 Mar 2012

Sony Ericsson K750i Format Atma

Bugün Sony Ericsson K750i ' ye nasıl format atılır onu göreceğiz.

Önelikle bu format işlemini telefonun bazı tuşlarına basarak basit format işlemi olmadığını belirtmek isterim. Bu format işlemi telefonunuz hiç açılmıyorsa yada flash yapıyorsa  bu uygulama işe yarayacaktır. Yapacağımız işlem telefonumuzu bir data kablosuyla bilgisayarımıza bağlayıp tam bir format işlemidir. (Kesin Çözüm).

Kullanacağımız Malzemeler:
 1) Sony Ericsson data kablosu
 2) XS ++ programı. -  Yok ise İndir
3) Sony Ericsson Cid 49 dosyaları  İndir

Uygulama İşlemleri:
Adım 1: XS++ programımızı açıyoruz "18:10:52| XS++ v3.1 (Darwin) Ready !" yazısını gördüğümüzde connect butonuna basıyoruz.
Adım 2:Daha sonra telefonumuzu kapatıp pilini çıkartıyoruz 5 sn kadar bekledikten sonra pilini takıyoruz ve telefonumuzdan C tuşuna basılı tutuyoruz, ve data kablomuzu telefonumuza bağlıyoruz Bu aşamada telefonumuz açılacaktır. Ve fazla vakit kaybetmeden 30 sn içerisinde  programımızdan connect demeniz gerekir. Aksi takdirde program telefonu bulamadığına dair bir mesaj gösterecektir. Eğer 30sn'yi geçirmiş iseniz tekrar connect deyip bağlantıyı sağlamalısınız.
Adım 3: Alttaki Configurasyon menusunde Flash Düğmesine tıklıyoruz.
Adım 4: Select firmware menusunde bulunan - Flash main firmware sekmesinde  ( Kullanacağımız malzemeler listesinde ki 3. listede indirdiğimiz dosyalardan)
"K750_R1DB001_MAIN_EU_1_CL_RED49.mbn" isimli dosyamızı ekliyoruz. //düzenlendi
Adım 5: Select firmware menusunde bulunan - Flash File System  ( Kullanacağımız malzemeler listesinde ki 3. listede indirdiğimiz dosyalardan)
"K750_R1DB001_FS_EMEA_7_RED49.fbn" isimli dosyamızı ekliyoruz. //düzenlendi
Adım 6: Sonra Customize File System kutusuna tıklıyoruz. Oradaki menüleri aktifleştiriyoruz.Burada önce telefon modelimizi seçiyoruz. Sonra CDA mızı ve dil kodumuzu seçiyoruz.
Adım 7:  Flash butonuna basıyoruz. Bu işlem biraz sürecek.Hiçbir şey yapmadan bekliyoruz. Bilgisayarla da başka bir işlem yapmıyoruz. İşlem bittiktan sonra XS++ programımız bize işlemin bittiğine dair bir mesaj gösterecektir.
Bu işlemler sırasıyla ve düzgün bir şekilde yapılabilmiş ise format işlemi başarılı bir şekilde bitmiş demektir .
Adım 8: Telefonmuzu Açıp kullanmaya başlayabiliriz. Kolay gelsin....
Not: Telefonumuzu açtıktan sonra bazı ayarlamalar yapılacaktır onları da düzgün bir şekilde yaptıktan sonra telefonmuzun ilk günki gibi olacaktır.
Uyarı: Tüm sorumluluk size aittir, sorumlukları alamıyorsanız bu işlemleri denemeye girişmeyiniz. Bu işlemleri telefonunuz açılmıyorsa deneyiniz. Sırf spor olsun diye bu işlemleri denemeyiniz aksi takdirde telefonunuz zarar da görebilir. kapiş...

8 Yorum:

benim telefon flash yapıyodu, yanıp sönüyodu ekran umarım bu işe yarar :(

yav kardeş şu XS ++ programı linki silinmiş,tekrar upload..

@salih şuan ben yüklüyorum onu, indirebiilrsin..

"K790_R8BC004_FS_C_ASIA_RED52.fbn" isimli dosyamızı ekliyoruz. ifadesini bilgisayar özürlü olduğum için anlayamadım ya da başka bişey yapamadığımdan o yazıyı kopyalayıp yapıştırdım olur u acep bekleyip görecem

Estağfurullah Adsız kardeşim :) ama muhtemelen olmayacaktır. "Select firmware" menüsünü buldunuz ya. hah işte orda alt menüler vardır. "Flash main firmware" yere gelip gözat gibi bişi yapacaksın ve adım 4'deki "K790_R8BC004_MAIN_GENERIC_EV_RED52.mbn" dosyayı ekleyecek ve aynı yerdeki "Flash File System" alt menüsünden de adım 5'deki "K790_R8BC004_FS_C_ASIA_RED52.fbn" dosyasını ekliyorsun. gerisine devam...

Sony Ericsson Cid 49 dosyaları içinde söylediğiniz dosya adları çıkmıyor ? Çıkanlar K750_R1DB001_MAIN_EU_1_CL_RED49,K750_R1DB001_FS_EUROPE_2_RED49,K750_R1DB001_FS_EMEA_7_RED49 diye çıkıyor "K790_R8BC004_FS_C_ASIA_RED52.fbn" çıkmıyor ...

tamam doğrudur, sizin telefonunuz k750 olduğu için; k750'nin ki zaten başında da yazıyor. "K750_R1D..." siz; "K750_R1DB001_FS_EUROPE_2_RED49.fbn" ve "K750_R1DB001_MAIN_EU_1_CL_RED49.mbn" dosyalarını kullanabilrsiniz.
benim şöyle biir hatam olmuş o yüzden özür diliyorum. Burada ki anlatımı "k790" için olan yapmıştım orası öyle kalmış. halbüse üste yazmışım "Cid 49" diye ama altta "Cid 52" nin fbn ve mbn dosyalarını anlatmışım ;) uyarınız için teşekkürler ayrıca.
-------------------------------------------------------
Özet: çıkan dosyalar doğrudur onları kullanacaksınız...

Benim telefon sim kartı kabul ettikten sonra tuş komutu kabul etmiyor onu nasıl düzelteceğim

Yorum Gönder

Yorumlarınızı "Anonim" seçerek, biyere giriş falan yapmadan da direk yapabilirsiniz...