4 Mar 2012

Blogger Kayıt Başlıklarını Özelleştirme

Şimdi size basit bir uygulamayla nasıl blogger makele başlıklarını, devamını oku metnini vb. yazıları nasıl özelleştirebileceğinizden bahsedeceğim. Aslında özelleştirmeden kastım "BÜTÜN BAŞLIK BÜYÜK", "Sadece İlk Harler Büyük" yada "hepsi küçük harf" nasıl yapıcaz onu anlatacağım...

Öncelikle bu işlem için Notepad ++ programını edinmeniz sizin için faydalı olacaktır. Eğer program yok ise Şuradan ücretsiz indirebilirsiniz..

Önemli Uyarı: Öncelikle önceki temamıza hiçbir zarar gelmemesi için HTML düzenleden tam şablonu indirip şablonunuzu yedekleyiniz....


Adım 1: Tüm şablonunuzun başka bir kopyasını oluşturup onu Notepad ++ programında açın.
Adım 2: Daha sonra Üst menüsünden "Dil > XML" seçin ki daha rahat çalışabilesiniz.
Adım 3: Ctrl + F diyip text-transform: Yazısını bulunuz daha sonra ise bulduğunuz bu başlık muhtemelen şu şekillerdedir;

text-transform:uppercase ise "BÜTÜN HARFLER BÜYÜK YAZILACAKTIR"
text-transform:lowercase ise "bütün harfler küçük yazılacaktır"
text-transform:capitalize ise "Sadece Kelimenin İlk Harfleri Büyük Yazılacaktır"


Siz ne şekilde yazılamsını istiyorsanız misal veriyorum Eğer tüm harfler büyük ise;


Ctrl+ F diyoruz değiştir sekmesini acıyoruz ve Aranan yere: text-transform:uppercase yazıyoruz
Bununla değiştir yerine de text-transform:lowercase yazıyoruz ve tümünü değiştir diyoruz.


Ben ne yapmış oldum;

Büyük harfle yazılan bütün başlıklarımı küçük harfe dönüştürtüm.
Adım 4: Ve bütün XML tablomuzu Ctrl + A deyip seçiyoruz Ctrl + C ile kopyalıyoruz ve blogumuza gelip HTML'i düzenle diyoruz. "Widget Şablonlarını Genişlet" tikini işaretledikten sonra oradaki bütün kodu silip kopyaladığımız kodu yapıştırıyoruz ve kaydet diyoruz.

Bu uygulamadan sonra muhtemelen bütün başlık harflerimiz küçük harf olacaktır.

Bu işlemler sonucunda temanızda herhangi bir bozulma olursa daha önceden aldığınız yedeğinizi yükleyebilirsiniz.

Not: Bu işlemler neticesinde temanızda bozulmalar olabilir yada olmayadabilir bu uygulamayı yapacaksanız bunları göze almışsınız demektir..

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı "Anonim" seçerek, biyere giriş falan yapmadan da direk yapabilirsiniz...