5 Eyl 2011

Toplu halde dosya uzantısı değiştirme

Programsız olarak dosya uzantısı nasıl değiştirilir bugün bunu öğreneceğiz.

Öncelikle;

1. Uzantısını değiştirmek istediğimiz dosyaların bulunduğu klasorun içerisine "yeni metin belgesi" açıyoruz.

2. Bu metin belgesine ren *.şuandakiuzantı *.dönüştürülecekuzantı
Örnek:   ren *.mp3 *.wma
ben burada klasor içerisinde bulunan bütün mp3 dosyalarımı wma dosyasına dönüştürmek istiyorum
3. Daha sonra bu dosyayı  "değiştir.bat" olarak kaydediyoruz. ve çalıştırıyoruz.
İşte hepsi bu kadar.

Dipnot: değiştir yerine istediğiniz bir isimle de kaydedebilirsiniz ama uzantısını bat olarak kaydetmelisiniz ve dosyalarınız gizli olmaması gerekiyor...

70 Yorum:

işime fevkalade yaradı teşekkürler ederim

Teşekkürler bu kombinasyonu değiştirerek toplu diğer işlemleride yapabiliriz galiba ben "del *.flv" yazıp bat uzantısı ekledim flv uzantılı dosyaları geri dönüşüm kutusuna bile atmadan sildi...

@düşünen insan: Mümkündür tabi ;)

İşe yarıyor,notepadde yapmak gerekiyor. cok uzun bir ugras gerektiren bir durumu kolayca hellettim, cok tesekkurler...

Teşekkürler hayat kurtardın :)

eyvallah çok işime yaradı:))

Adamın dibisin yeminle:) çok sağol:)

Hocam süperrrr oldu ya çok teşekkürler ne desem az kalır, Allah razı olsun hakkını helal et

Gerçekten çok zaman kazandırdı teşekkürler. Peki uzantısı değişince müziğin kalitesinde bir değişim olur mu?

@bora06 genelde bi bozulma olamayabilir bazı dosyalarda, wma ve mp3 de ama diğer dosyalarda bozulma hatta açılmama gibi sorunlar bile olabilir. örn; mp4'ü mp3'e sadece uzantı yazarak değiştirmek isterseniz bu basit yöntem işinize yaramayabilir. converter kullanmanızı tavsiye ediyorum

bi ben beceremedim herhalde :) çalıştır derken ne yapıyoruz yani tam olarak? ben .odt formatını .doc formatına çevirmek istiyorum yardımcı olursanız seviniim

@burhan baba not defterini açıp ren *.odt *.doc yazıyosun ve farklı kaydet deyip dosyaadı.bat olarak kaydetiyosun. ve çift tıklyarak çalıştırıyosun. :)
---------------
yanlız; bu işlem dosyanın uzantısını değiştirir, herhangi bir dönüştürme işlemi gerçekleştirmez, yani dosyayı açamayadabilirsin.

ben rdf formatındaki bir dosyanın uzantısını udf e çevirmek istiyorum bunun hakkında bir bilgisi olan var mı?

Çooook tşkler Allah razı olsun büyük sorundan kurtuldum :D

benim dosyalarım uzantısı yok. bunları nasıl jpeg yapabilirim.

öncelikle işletim sisteminize göre, klasör seçeneklerinden/ görünüm daha sonra > dosya uzantılarını göster seçeneğini öncelikle aktif hale getirin. Daha sonra değiştirmek istediğiniz dosyaya yıklayıp "dosyaadi.jpg" (tırnaklar yok) şeklinde dosyanızı düzenleyebiilirsiniz..

Koçlar tırmalasın seni :)

arkadaş, bende de uzantı yok araçlar>klasör seçenekleri>görünüm içerisinde uzantıları göster diyede birşey yok
.txt olarak açtığım metin belgesinin uzantısı görünüyor ama benim .mp3 uzantı eklemek istediğim dosyalarda hiç bir uzantı yok.. ben çeviremedim

"Bilinen dosya türleri için uzantıları gizle" onay kutusu boş olmalı, ki uzantıları görebilesiniz. Bu işlemi yaptıktan sonra tekrar dosyanıza bakınız. Halen bir uzantı yok ise atıyorum dosyanız "cimilli_ibo.mp3" yerine "cimilli_ibo" olarak gözüküyorsa, tüm o dosyaları bir klasörde toplayın ve o klasör içerisinde boş bir metin belgesi oluşturup şunu yazın
"ren *.* *.mp3" (tırnaklar yok yine) ve bat olarak kaydetip çalıştırın. o klasör içerisindeki bütün uzantısız dosyaları mp3'e dönüştürecektir.

Merhaba ben de 10000 kadar dosya türü belli olmayan dosya var bunları jpg ye çevirmek istiyorum nasıl olacak(Yani tür olarak dosya yazıyor türü yok yani) Ama resim hepside nasıl yapıcam

Yazdığınız yorumun 1 üstündeki yorumu okuyunuz, orada yazıyor hepsi. ama kullanacağınız kod şu:
"ren *.* *.jpg" (tırnaklar yok yine) ve bat olarak kaydetip çalıştırın. o klasör içerisindeki bütün uzantısız dosyaları jpg'e dönüştürecektir.

Allah razı olsun Birader elin dert görmesin klavyen altın olsun

olmaz dedim ama oldu teşekkürler :)

Fotoğraf makinesinin hafıza kartına chechdisk attım dosyaların uzantısı değişti ve bu yöntemle tek seferde geri jpg yaptım. Paylaşım için teşekkürler

Çok işime yaradı valla baya uğraştım ama yaptım :)

Çok işime yaradı. Allah razı olsun. Bendeki durumda dosya uzantısı hiç yoktu. Bunun için ren *.bir boşluk *.dönüştürülecekuzantı olarak kullandım.

büyük insansın, çok sağol

Peki ben dosya uzantısı değil de dosya adındaki bazı kelimeleri toplu olarak değiştirmek istesem? Örneğin mrt_kkll_bu_aksam_olurum.mp3 gibi dosyalardaki mrt'ların Murat, kkll'lerin de Kekilli olmasını istiyorum diyelim, bu işi topluca yapmamın bir yolu var mı?

Teşşekkürler büyük dertten kurtardın :D

Dosya uzantılarını alt klasörler birlikte değiştirme gibi bir kod var m ı acaba?

benim bildiğim yok, bilen arkadaşlar var ise yorumda yazabilirler.

çoook tşekkürler kardeş işe yaradı gerçektenn :)

merhaba, pdf formatındaki çoklu dosyalarını jpeg formatına çevirdim ama windows photo viewer açamadı...tekrar eski haline çevirince pdf olarak açıyor...

@ 6 Ağustos 2015 10:28 Adsız kardeşim; Bakınız bu uzantıyı değiştirir formatı değil. birbirine yakın formatlarda uzantıları değiştirseniz de çalıştırır sorun çıkmaz örn; jpg-png veya mp4-avi gibi. yukarıda da belirttiğim gibi sizin format dönüştürücüye ihtiyacınız var. web üzerinde bir çok format dönüştürücü program var tavsiyem onlardan birini kullanmanız.

684 tane dosyayı tek tek değiştirmek durumundaydım oyun dosyasının int olarak değiştirdim çok teşekkürler

uygulama sonucu herşey eskisi gibi oldu ama saatlerce cevabını aramıştım teşekkürler..

Hayat kurtaran bir bilgi. Teşekkürler.

Çok saol :) hayat ve zaman kurtardın :)

ALLAH Razı olsun harika :)

200'den fazla uzantısı silinmiş resim dosyasının uzantısını geri getirdim 1 dakika sürmeden. teşekkürler. :)

süper.. Programsız Toplu Dosya İsmi Değiştirme işe yarıyor..

kardes acıl yardımına ıhtıyacım var.şimdiden tesekkur.
benım pc dekı butun .txt .mp3 ve diger cogu uzantılı dosyaları baska bır uzantı cevırmişler.uzantı soyle .SN-3090436038352079-info@kraken.cc_worldcza@email.cz ıle bıtıyor.galıba uzantısı .cz kardes yardım edebılırsen cok makbule gecer be.

@kardeş şöyle yapacaksın önce uzantıları aynı olan dosyaları aynı klasörde toplayacaksın. yani .txt olanları bir klasöre, .mp3 olanları başka bir klasöre vesaire ve bunlar gizli olmayacak. Sonra efenime söyleyeyim yukarıdaki kodu kendin için uygun şekilde düzenleyip o uzantısını değiştirmek istediğin klasörün içine atıp çalıştıracaksın. sonra diğer klasöre de oradaki uzantıya uygun .bat dosyasın yine oluşturacaksın onu da orada çalıştıracaksın. bu kadar. kolay gelsin

mp3 örneğin için mp3 klasörünün içerisinde olduğunu var sayıyorum
Örnek: ren *.cz *.mp3
bunu bir .txt dosyasına kaydet. sonra dosyadan farklı kaydet deyip .bat olarak kaydettikten sonra çalıştır.

Selamun aleyküm kardeşim bu yöntem gerçekten çok hoş ama uzantısız dosyaları nasıl yapmamız lazım? Bende 4400 adet uzantısız(chrome cache klasöründen aldım) dosya var.

Tamam buldum, ren * *.jpeg yazdım oldu. dosyaların uzantıları olmadığından uzantı kısmını boş bıraktım işe yaradı, Çok teşekkürler yöntem için.

ren den sonra gelen ilk uzantı yerini boş bırakırsanız klasördeki her şeyi .jpeg yapar.

Gerçekten çok işime yaradı. Teşekkür ederim :)

(Uzantısı olmayan dosyalar için ren *. yazıp sonra da dönüştürmek istediğiniz uzantıyı yazabilirsiniz)

beceremedim arkadaslar :(

txt dosyasinin icine ren*CNC*tcn yaziyorum sonrada txt dosyasini bat yapiyorum calistiriyorum ama degisen birsey yok neden olabilir yardim lutfen

arkadaşlar..bın dosyalarını txt ye çeviremiyorum..rica edceğim bu işten anlamayan birine anlatır gibi tek tek anlatın..kafam balon oldu..2 gündür bununla uğraşıyorum...

yapacağın şey çok basit kardeşim. öncelikle .bin uzuntılı dosyaların bulunduğu klasöre gireceksin. o klasör içiresinde yeni bir metin belgesi açıp içerisine şu kodu yazacaksın ren *.bin *.txt sonra dosyadan farklı kaydet deyip .bat olarak kaydettikten sonra çalıştıracaksın hepsi bu kadar. Dosyalarının gizli olmaması gerekiyor.

Aslında bunun aynısını konuda yazdık, yetmedi yorumlarda da tekrardan yazdık. keşke biraz okusaydınız :/

merhaba, yazılanları okudum ancak sorunumu çözmedim, belki gözden kaçırdıysam özür dilerim şimdiden.
sorunum şu: jpeg uzantılı fotoğraflarımı "sınıf_mezuniyet20170611_207" şeklinde ancak sıralı olarak 208, 209, 210... diye devam edecek şekilde değiştirmişim. sizin yönteminizle yapmaya çalıştım ancak hepsini toplu olarak jpeg formatına çevirmeyi başaramadım. yardımcı olabilirseniz sevinirim.selamlar

@Hakan karlı siz şimdi tam olarak ne yapmak istiyorsunuz? Dosyalarınız adını mı, yoksa uzantısını mı değiştirmek istiyorsunuz? Eğer dosyalarınız adını otomatik olarak bir isim verim bu ismin sonuna da sayısal bir ifade yazmak istiyorsanız bu yöntem işinizi görmez. Dosyalarınız adını toplu olarak değiştirmek istiyor iseniz. Photo Scape isimli program size yardımcı olacaktır. veya bütün dosyalarınız seçip f2 basarsanız da tüm dosyalarınızın ismini tek seferde değiştirebilirsiniz.

Eğer amacınız uzantı değiştirmek ise mesela dosyanınızı ismi var ama uzantısı yok, tanımsız gözüküyor ise yukarıdaki gibi.
"sınıf_mezuniyet20170611_207" ise bu uzantısız dosyalıra uzantı ekleyebilirsiniz bunun için.
ren * *.JPG Kodunu kullanabilirsiniz. Bu kod kullanıldığı klasör içerisindeki bütün dosyaların uzantısına bakmaksızın (hiç uzantısı olmasa dahil) JPG yapacaktır.

jpg yi tif yapacaktım efsane zamanımı kurtardın sağolasın

yaptım, teşekkürler.

ppatron ben bir suru dosyaya rastgele uzantı ısmı vermıstım gorunmesın dıye sımdı hepsını avı yapıcam ren komutundan sonra ne yazmalıyım

4

Söyle bişey yapabilirsin önce uzantısı ne olursa olsun hepsini avi ye dönüstürebilirsin bunun için ren *.* *.avi komutunu kullanabilirsin.

adamsın be. işime yaradı. süpersin tşk

çok işime yaradı teşekkürler

msdos komutlarını bilen zaten yapar eskiye dönmüş arkadaş.
Demekki windows dışı ms-dos bilen nerdeyse kalmadı.

allah razı olsun. komut sistemi ya da power shell den yapamamıştım. çok teşekkürs

eyvallah süper. bi program jpg kabul etmiyor illa jpeg istiyor tak diye halloldu
jpg to jpeg

2011deki bir gönderi 2019da inanılmaz işime yaradı =) Kolay kolay yorum yapmam ama hakketin dostum ;)

Değerli yorumunuz için teşekkürler :)

Yorum Gönder

Yorumlarınızı "Anonim" seçerek, biyere giriş falan yapmadan da direk yapabilirsiniz...