24 May 2013

Disk Yönetimi Konsol Görünümü Güncel Olmadığı İçin İşlem Tamamlanamadı // D Sürücüm Kayboldu


Disk yapılandırma yapmak istediniz, diskinizi 2 ye bölmek yada birleştirmek için, v.s. netten çeşitli programlar araştırırken bir de baktınız bunun için şöyle bir program buldunuz. Evet o illet programın adı: Partition Magic illet, lanet diyorum çünkü bu programı eğer ki Windows 7 yada Windows 8 de kullandığınız zaman naneyi yemiş bulunuyorsunuz..
Programı çalıştırdığınız anda bir uyarı verir, ancak belki anlamadığımızdan yada anladığımız halde devam ettiğimizde. bilgisayarınız kafayı yemiş hatalar silsilesi halinde istikrarsız davranmaya başlamıştır. sürekli hatalar verir..
- abi götü toparlayamıyorum bi türlü, ne olduğunu ben de anlamadım :( .. gibi hönkürmelerde bulunmaya başlar bilgisayarınız. Daha ve en kötüsü ise Bu illet programı kullandıktan sonra C: sürücüsü (işletim sistemi oraya yüklü ise) hariç diğer bütün sürücüler tanımlanamayan bi hale gelip sürücü harfi falan da gittiğinden o sürücüyü kullanamamaya başlayacak eyvah diskim gitti telaşına kapılabilirsiniz. aynı fotografta olduğu gibi disk yönetimine girdiğinizde de böyle bir uyarı alırsanız. Eyvah gitti tüm yedeklerim diye hayıflanır durursunuz benim gibi.
ibret alındı:  windows wista- windows7 ve windows 8' de sakın ola Partition Magic isimli programı kullanmayınız!...
Disk var ama işlemiyo sayın seyirciler, sürücü harfi falan da yok görüldüğü üzere mal gibi kalmış...

Bu sorunun ÇÖZÜM'ü ve diskinizi tekrar kazanmanın yolu ise şu mükemmel programdan geçiyor.

Mini Tool Partition Wizard Home Edition Gezginlerden yada kendi sitesinden indirebilirsiniz...

Nasıl kullanacaksınız: Programı açtıktan sonra ana ekranda bölümler gözüküyor. kaybolan bölüm üzerine sağ tıklayıp modify/set partition as logical a tıklıyoruz, daha sonra tekrar kaybolan bölüme sağ tuş tıklayıp change letter a tıklıyoruz. buradan atamak istediğimiz harfi seçip ok diyoruz. sonra sol üst köşeden general'a tıklayıp apply changes diyoruz. Program bize değişikliklerin etkin olabilmesi bilgisayarımızı baştan başlatmamızı söylüyor. evet diyoruz ve pc yeniden başladığında dos ortamında birtakım ayarlalar yapıp diski eski haline aynen getirmiş oluyor. ve mutlu son, bir bakıyoruz ve herşey yerli yerinde. ;)

Uyarı: Yine de tüm sorumluluk kullanan kulanıcıya aittir. Yanlış tuşlara basıp da diski tamamen sıfırlarla da doldurabilirsiniz. O yüzden programı kullanırken dikkatli olunuz. ahydi esen kalın...

34 Yorum:

Mini tool, tam da nokta atışı gibi sorunu kökünden halletti..
Çok sağol, ellerin dert görmesin..

Dostum elin kolun dert görmesin. Çok çok büyük bir dertten kurtardın beni. Çok teşekkür ederim ;)

allah aşkına o bir takım ayarların detayı nedir ?

Obir takım ayarlar dediği sadece 5 dk alıyor sakın bundan korkmayın hiç bir sorun olmuyor paylaşımın için teşekkürler bu arada.MiniTool Partition adı gibi küçük ama etkili program :)

o bir takım olaylar; diskin yapılandırılması, tekrar sürücü harfi atanması ve pcnin stabil hale gelmesini sağlamak için yapılan ayarlar diye basitce tanımlayabiliriz. İşletim sistemi henüz çalışırken sürücünün yüklü olduğu, disk harf ataması gibi olayları yapamayacağından DOS ortamında bu işlemi gerçekleştiriyor.

olmadı.
logical yapınca hp_tools ve recovery bölümü gidiyor.

Teşekkür ediyorum. Sayende dosyalarım geri geldi.

Senin Sayende 150 GB'lık Verilerim Geri Geldi
Adamın Dibisin: :))))

teşekkürler parmaklarına sağlık

Arkadaşlar işlemlerin sonunda sürücü gelmez ise windows 7 disk yöneticisinden bosta olan mantıksal sürücüyü seçerek ekle ddedikten sorna sürücü harfini belirlemeniz yeterli oluyor

allah razı olsun hanımın dırdırından kurtardın benı

eyvallah sayende sıkıntı olmadı

ALLAH RAZI OLSUN KARDEŞİM! Benim hard disk ile sorunum vardı dediklerini yapmadım ama mini tooli'u biraz kurcukladıktan sonra set inactive yaptım (TARAMIYORDU HARD DİSKİ) bütün dosyalar görünüyor artık. SAOL DOSTUMMMMM

Gerçekten tek kelimeyle mükemmel program. Ama en önemlisi programın nasıl kullanılacağını anlatmanız. Çünkü programı açtığımızda D: nin içindeki dosyaları görüp ulaşamıyorduk. Sayenizde D: sürücüsü geri geldi ve dosyalarıma kavuştum.
Çok Teşekkür ederim...

değerli yorumlarınız için teşekkür ederiz.

kardeşim selamın aleyküm gezginlerden indirdiğim proğramda ''partition as logical '' seçeneği pasif acaba yanlış yeremi tıklıyorum mümkünse biraz detaylı izah edebilirmisin saygılar

aleyküm selam, isterseniz sitesinden indirmeyi deneyin birde, diğer bir konu yönetici olarak çalıştırmanızda fayda var programı.

Allah razı olsun. Çok faydalı bir paylaşım. Açıklamalara göre yapılınca hata dizeliyor. Win7 başlı başına problemdi şimdi win8 win10 da problem gibi. Efsane sorunsuz xp mumla arar olduk.

allah senden razı olsun kardeş hayatımı kurtardın

çok teşekkür ederim sayende D diskimi kurtarabildim..allah senden razı olsun bundan sonra takipçinim..

Bende Set Active aktif değil

eyvallah kardeşim 1,5TB veri geri geldi=)

Hocam soz ettiginiz s3cenek bende pasif durumda yonetici olarakta calistirdim olmadi ya :( ne yapmam gerek

bilgisayarı güvenli modda açıp denermisniz

windovs 10 da denedim ama çalıştıramadım, nerde yanlış yaptım bilmiyorum

Hay Allah razı olsun.D sürücüm geri geldi.Bu arada MiniTool Partition Wizard Free proğramı da eksik olmasın.

set partition as logical butonu aktif olmuyo neden acaba

1- işletim sisteminize yukarıdaki şekildeki gibi olduğuna dikkat ediniz
2- programın son sürümü kullanıp kullanmadığınızı konturol ediniz, son sürüm değil ise sitesinden son sürümü indirip kurunuz.
3- bilgisayarınızda virüs olma olasılağını göz önüne alarak virüs taraması yaptırınız.

şurada şöyle bir makale var, benim zamanım olmadğı için tercüme edemiyorum ancak işinize yarayacaksa siz bir bakın derim

https://www.partitionwizard.com/help/set-partition-as-logical.html

cd dvd rom da disk yönetimi konsol görünümü güncel değil hatası alıyorum isimi değiştiremiyorum yardımcı olursanız sevinirim

Hocam emeğinize sağlık sorun gitti. Nasıl oldu bilmiyorum fakat 3 e böldüğüm disklerden birisi kaybolmuştu. Sürücülerden ikisi saklıydı ve kilitliydi. Dediğiniz yöntem ile çözüldü. Hiren's boot filan uğraştım da az bulamamıştım.

işlemi yaptıktan sonra disk içindeki veriler silinir mi?

dediğini yaptım işlem tamam çok tşkr ederim

Yorum Gönder

Yorumlarınızı "Anonim" seçerek, biyere giriş falan yapmadan da direk yapabilirsiniz...